SKORO PA DRAMA

Itan Koen

27 mar SKORO PA DRAMA

Premijera: 25. april 2017.
Scena „KULT”, Sezona 2016/17.

Režija: Maksim Milošević
Prevod: Vesna Radovanović

Asistent režije: Matija Đukanović
Dramaturg: Mina Ćirić
Producent: Milica Radumilo
Scenografija: Matija Jovan Jokić
Kostimografija: Ana Božović i Marina Maričić
Dizajn zvuka: Filip Verkić i Andrej Ristovski
Realizator zvuka: Andrej Ristovski
Dizajn plakata: Matija Đukanović
Fotografija: Ivana Jovanović

IGRAJU
Marko Mak Pantelić
Aleksandar Kecman
Dragan Sekulić
Novak Radulović
Mina Obradović

Na kraju praizvedbe ovih jednočinki čuo sam kako neko iz publike negoduje rečima da ne traje „ni celo veče“. Palo mi je na pamet da tako nazovem štampano izdanje, ali kad sam razmislio, delovalo mi je pogrešno. Kao prvo, delovalo mi je pogrešno da objavim drame pod nazivom koji se razlikuje od naziva pod kojim se izvode. A kao drugo, delovalo mi je pogrešno da sâm sebe omalovažim do te mere da to deluje kao autocenzura. Ipak sam ja ponosan na svoj rad, a zajedno kad se izvode ove tri jednočinke ipak čine skoro celovečernju predstavu – i baš me briga šta drugi kažu.

Itan Koen
(prevod: Vesna Radovanović)

Kritičari često pišu da se u srži Itanovih priča nalaze egzistencijalističke teme. Ove priče poseduju određene motive koji se ponavljaju: pitanje smrti, kazne, greha, zagrobnog života, raja, pakla… Egizistencijalističke teme nisu u prvom planu, već služe da se postave pitanja na koja zapravo niko nema odgovor. Iako Itan ne mari mnogo za strukturu politike, duboko populistička vena struji kroz njegov rad. Kao fenomen prepoznajem stalnu potlačenost likova. Postoji fraza koja govori da smo sami na ovom svetu, a da svet to ne zanima. Ova fraza objašnjava čovekovu usamljenu borbu da opstane u svetu koji je nemaran, bezosećajan i koji će verovatno ”pucati” na vas za svaki slučaj. Zbog toga likovi, čak i kada imaju priliku da nešto promene, ostaju povučeni, upravo iz straha da se ne zamere svetu koji ih okružuje. Ono čega se oni boje, ni sami sebi ne umeju da objasne, ali ih taj strah tera da sve ono što rade, rade u odnosu na uverenja i pravila, nastojeći da na taj način  budu ”ispravni”.

PREDSTAVE